Find det rette marketings bureau

Så er du endelig klar til at tage din virksomhed til det næste niveau. Tillykke med det! Men med et stort vækstpotentiale følger også et stort ansvar, især når det gælder markedsføring. Derfor skal du finde et marketingbureau, der kan hjælpe dig med at nå dine mål.

Men med så mange bureauer derude, hvordan ved du så, hvilket bureau der er det rigtige for dig? Her er et par tips, der kan hjælpe dig med at træffe beslutningen:

1. Gør din research

Før du begynder at lede efter bureauer, skal du sætte dig ned og finde ud af, hvad dine mål er. Hvad håber du at opnå med dine markedsføringsbestræbelser? Når du har en god idé om, hvor du vil hen, kan du begynde at søge efter bureauer, der er i overensstemmelse med disse mål.

2. Spørg rundt

Du kender sikkert nogen, der tidligere har arbejdet med et marketingbureau. Spørg dem om anbefalinger, og undersøg derefter disse bureauer nærmere. Mund-til-mund-politik er altid en god indikator for kvalitetsarbejde.

3. Kig på porteføljer

Når du skal vælge et bureau, er deres portefølje nok en af de vigtigste faktorer at se på. Har de erfaring inden for din branche? Afspejler deres tidligere projekter den slags arbejde, som du ønsker, at de skal udføre for dig? Det er vigtigt at være realistisk med hensyn til, hvad et bureau kan opnå, og sikre sig, at deres portefølje er i overensstemmelse med dine forventninger.

4. Stil spørgsmål

Vær ikke bange for at stille bureauet masser af spørgsmål, før du skriver under på den stiplede linje. Hvad er inkluderet i deres ydelser? Hvor ofte vil de rapportere tilbage til dig om deres fremskridt? Hvor praktisk vil de være? Du skal sikre dig, at begge parter er på samme side, når det kommer til forventninger og kommunikation. Eller evt hvad er SEM? SEO? Bare fyr den af!

5. Få tilbud

Når du har indsnævret dine valg, er det tid til at indhente tilbud fra hvert af de resterende bureauer. På den måde får du et godt overblik over, hvad hvert enkelt bureau tager, og det vil hjælpe dig med at træffe en beslutning, der ikke kun er baseret på prisen alene.